Meie esimene aasta Austraalias

Kuigi meie esimene aasta Austraalias sai läbi juba pool aastat tagasi, siis kokkuvõtteks pole ju kunagi hilja. Meil oli huvitav seda kokku pannes, loodame, et ka teil lugedes.

Meie pisikesed jalad puutusid Austraalia maismaad esimest korda 8. detsembril 2017. aastal. Nad püsisid selle maaga kontaktis kuni 2018. aasta 8. detsembrini, mil me taas raudlinnuga õhku tõusime ning Austraalia õhuruumist lahkusime.

Üldist

Austraalias veedetud päevi: Saabumis- ja lahkumispäeva sisse arvestades 366

Elukohti: 7

• Cremorne, New South Wales (6 nädalat)
  • Parramatta, New South Wales (20 nädalat)
  • St George farmis, Queensland (3 nädalat)
  • St George karavanpargis, Queensland (5 nädalat)
  • Glenmorgan, Queensland (6 nädalat)
  • Maitland, South Australia (4 nädalat)
  • Ardrossan, South Australia (4 nädalat)
Siin postituses mainitud kohad kaardil, et annaks ehk mingi ettekujutuse. See roheline kujund on täpselt Eesti pindalaga, ehk saab võrrelda kahe riigi suurust.

Lemmikelukoht: Cremorne on kindlasti ilusaim koht, kus me elanud oleme. See on looduslikult kaunis jõukate inimeste piirkond. Elustiili poolest meeldis meile aga Glenmorgan. Meil ei olnud seal telefonilevi ega internetiühendust, lähim toidupood ja linn oli 120km kaugusel. Olime ainult meie, inimtühi loodus, karjaloomad, metsikud loomad ja tähistaevas. See oli nii vaikne, puhas, rahulik ja mõnus.

Lemmikosariik: Looduse ja kliima tõttu ütleks Queensland. Rannikul lähistroopilisest ekvatoriaalse kliimavöötmeni. Mitmed vihmametsad. Korallrahu. Mäestikud. Kõige kodusem oli aga Lõuna-Austraalia, kus on mõnusalt voolujooneline maastik, vähem inimesi ja inimtühjad rannad.

Lemmiklinn: Tuntud kuurortlinn Noosa. Armas ja pisike, seal ei ole kõrgeid hotelle ja lõbustusparke. Seal on ilusad rannad, looduspargid, mõnus õhkkond ja hea toit.

Külastatud osariike: Kaheksast viis (Queensland, New South Wales, Victoria, Australian Capital Territory, South Australia). ACTs ehk Canberras Miina ei käinud, seega temal kaheksast neli.

Autos magatud öid: 4

Madusid nähtud: 2

Surmavaid ämblikke nähtud: 100+

Ohutuid hiigelämblikke nähtud: 3

Ostetud autosid: 3 (2013 Ford Focus, 2001 Toyota Landcruiser Prado, 2004 Toyota Landcruiser Prado)

Maha kantud autosid: 2

Töökohti:

Erkil: 4

• ehitaja (21 nädalat)
  • puuvillafarmis abitööline (8 nädalat)
  • veisefarmis abitööline (6 nädalat)
  • viljahoidlas hooajatööline (8 nädalat)

Miinal: 9

• klienditeenindaja mahlabaaris (12 nädalat)
  • iluvõimlemistreener (10 nädalat)
  • puuvillafarmis abitööline (8 nädalat)
  • veisefarmis abitööline (6 nädalat)
  • viljahoidlas hooajatööline (8 nädalat)
  • kolmes algkoolis ja ühes balletikoolis võimlemistreener (8 nädala jooksul 1-3 päeva nädalas)

Meeldivaim töökoht: Veisefarm (Kõik on uus augustikuus ja Millal see talv juba läbi saab?)

Tulusaim töökoht: Viljahoidla (Teravili, tolm ja klaasikillud)

Ebameeldivaim töökoht: Puuvillafarm (Üks kolmandik ja natuke peale)

Tunnetest

Meeldejäävaim positiivne mälestus: Korallrahu peal kalastamine ja snorgeldamine (Cairns)

Meeldejäävaim negatiivne mälestus: Novembrikuine autoõnnetus (Teravili, tolm ja klaasikillud)

Madalaim hetk: Jaanuari lõpp, kui meil oli kahe peale 20 dollarit

Tipphetk: Nädalane puhkus Cairnsis augustis

Suurim õppetund: Oleme õppinud, et kui midagi tahta, siis tuleb selle nimel tulla mugavustsoonist välja ja teha asju, mis ei tundu loomulikud. Me teadsime seda muidugi ka varem, aga Austraalias olles pidime seda väga palju ka rakendama. Tunneme ennast enesekindlamalt ja arvame, et oleme õppinud ka ennast paremini müüma.

Mida oleks saanud paremini: Me ei teinud piisavalt eeltööd enne Austraaliasse tulekut. Tegelikult on detsember väga hea aeg Austraalias oma seikluse alustamiseks, aga meie teadmised olid väga piiratud. Selle tõttu läks meil üpris kaua aega, et siin jalad alla saada.

Kokkuvõte

Kogemuste osas jäime oma aastaga rahule. Tagasi vaadates saime päris palju tehtud ja ringi käidud. Üks eesmärkidest oli meil (ja ka väga paljudel teistel eestlastel siin mandril) raha säästa, millega me nii edukad ei olnud kui oleks tahtnud. Siiski jäime rahule. Tegelikult peaksime me rahul olema ükskõik millega, sest oleme elus ja täie tervise juures. Me elasime üle eluohtliku liiklusavarii väga väheste vigastustega. Ise seda läbi tehes ei saagi aru kui tõsine õnnetus tegelikult oli. Mõistma hakkab alles siis kui lugeda iganädalasi uudiseid autoõnnetustest. Ja Erki jaoks oli see tegelikult teine avarii sel aastal. Kaks kuud varem tegi ta farmis tööautoga avarii, sõites teelt välja vastu puud, pääsedes samuti ainult ehmatusega. Need juhtumid on meid teinud palju ettevaatlikumaks. Lisaks oleme palju tänulikumad ja mõistvamad inimesed üleüldiselt. Me oleme selle aastaga enda ja kõige muu kohta nii palju õppinud ning ei kahetse absoluutselt otsust Austraaliasse tulla.

Lõpetuseks väike valik pilte mis on ja ei ole kuskilt ka juba läbi käinud:

This Post Has One Comment

1. Perekond Kõomägi`d

Väga vahvasti kirjutatud 🙂 Aitäh põhjaliku ülevaate eest! Jõudu ja jaksu teile ning olge ikka sama tublid edasi 😉