Meie teine aasta Austraalias

Mõtlesime, et kordame eelmise aasta postitust ka teise aasta kohta. Tore oli taas meenutada ning asju üles kirjutada. Loodame, et on ka mõnus lugeda.

Üldist

Austraalias veedetud päevi: 365, kasutasime ära kõik päevad.

Elukohti: 6
Aastas kulus rendi peale: 10 000 audi

• Griffith, NSW – shared house (~3 kuud)
  • Dalby, QLD – shared house (~5 kuud)
  • Noosa, QLD – holiday apartment (2 nädalat)
  • Angaston, SA – ruum kohaliku majas (~1 kuu)
  • James Well, SA – rannamaja (~2 kuud)
  • Griffith, NSW – shared house (~1 nädal, elasime seal veel edasi peale teise aasta lõppu)

Lemmikelukoht: See aasta läks meil elamistega väga hästi. Lemmikuim oli Lõuna Austraalia rannamaja, kus me aasta lõpus elasime. Maja asukoht oli ideaalne, väga maitsekalt sisustatud ning hästi rahulik ja mõnus oli seal elada. Oleks hea meelega seal pikemaltki olnud.

Lemmikosariik: Teise aasta järgi ütleks kindlalt Lõuna Austraalia. Väga-väga meeldis elada Barossas, kus kõik oli hästi roheline ja kevadlilli täis. Elades pikalt põua käes kannatavates piirkondades oli rohelist loodust väga värskendav näha ning see andis jõudu. Samuti meeldib väga Adelaide ja selle ümbruskond. Tahaks seal kandis pikemalt veel elada ja rohkem randasid ning parke avastada.

Lemmiklinn: Noosast ei saa me ei ümber ega üle, see on meie lemmiklinn üldse. Teisel aastal veetsime me Noosas kokku umbes kolm nädalat ning leidsime seal veel rohkem aspekte, mis meile meeldisid. Äkki õnnestub meil seal kolmandal aastal pikemalt elada.

Külastatud osariike: Teisel aastal käisime me mõlemad läbi kaheksast viis osariiki (Queensland, New South Wales, Victoria, Australian Capital Territory, South Australia).

Autos magatud öid: 2
Katusetelgis magatud ööd: 30+
AirBnB‘des magatud öid: 0
Hotellis magatud ööd: 2
Hostelites magatud öid: 0
Külastatud rahvusparke: 10, lemmik neist Grampians National Park
Tühjaks joodud veinipudeleid: 70+
Vabas looduses nähtud koaalasid: 15!
Ostetud autosid: 0

Töötatud päevi (umbes): Erkil 290, Miinal 288
Töötatud tunde: Erkil 2157 h, Miinal 2133 h
Töökohti: 5

• Veinitehases hooajatööline (10 nädalat)
  • Puuvillatehases hooajatööline (23 nädalat)
  • Veiniistanduse ehitaja (4 nädalat)
  • Viljahoidlas hooajatööline (10 nädalat)
  • Veinitehases hooajatööline (1 nädal)

Meeldivaim töökoht: Veinikas, sest meil oli seal nii tore seltskond ning töö oli väga vaheldusrikas
Tulusaim töökoht: Puuvilla töötlemise tehas
Ebameeldivaim töökoht: Veiniistandus, sest see oli nii füüsiline ning väsimus oli suur. / Puuvilla töötlemise tehas, sest me tegime 4 kuud järjest 70h nädalas tööd.
Keskmine nädala palk (vabad nädalad sisse arvestatud, neto): 1060 aud
Keskmine töötundide arv nädalas (koos vabade nädalatega): 41 h/nädalas

Tunnetest

Meeldejäävaim positiivne mälestus: Aastalõpu ringreis mööda lõunarannikut.
Meeldejäävaim negatiivne mälestus: Esimest korda pettuse ohver, kus kaotaisme paar tuhat dollarit.
Madalaim hetk: Peale puuvilla tehase töö lõppemist, kui tekkis hirm, et me ei saa oma päevi täis, et viisat saada. Ja samuti kui teraviljahooaeg tuli kehvem kui lootsime ning samamoodi oli viisapäevadega kehvasti.
Tipphetk: Mt Tibrogargani (Glass House Mountains rahvuspargis) tippu jõudmine! (Ja see kui kolmanda aasta viisa kätte saime, kuigi see tehniliselt on juba me kolmas aasta Austraalias)
Suurim õppetund: Tutvused loevad. Ära karda kandideerida. Proovime ja katsetame veel rohkem kui varem ning oleme õppinud mitte ülemõtlema.
Mida oleks saanud paremini: Oleme oma teise aastaga väga rahul seega sellele on päris keeruline vastata. Vähem veini juua? Tegelikult võib-olla oma elust siin rohkem pilte teha ja neid rohkem postitada. Tegime endale ühise Instagrami, kuhu oleks võinud rohkem postitada. Samuti võtavad blogipostitused meil ikka liiga kaua, et valmis saada. Ühesõnaga, oleks tahtnud oma tegevusi Austraalias paremini kajastada ja sõprade ning lähedastega jagada.

Kokkuvõte

Teine aasta Austraalias oli meie esimese aastaga võrreldes väga erinev. Aasta aega läks aega, et ära õppida siin olevad mängureeglid ning end koduselt tunda. Teisel aastal saime peaegu kõik need töökohad, mida tahtsime ning täitsime, võibolla isegi ületasime, oma finants eesmärgid. Aasta läks nii kiiresti! Plaan oli vaeva näha ning kolmanda aasta viisapäevad kätte saada. See oli meie suur eesmärk ning me saime sellega hakkama. Ei tahaks midagi muuta, sest oleme oma aastaga väga rahul. Ootame põnevusega, millega kolmas aasta meid üllatab ning mida see meile õpetab. Tõdeme taaskord, et otsus tulla ja jääda Austraaliasse oli meie jaoks väga õige.