Noosa – Austraalia idaranniku pärl

Esimene sihtkoht peale Dalbyst lahkumist oli Päikesepaiste rannikul (Sunshine Coast) asuv Noosa. Mu sugulased pakkusid meile võimalust olla nende üürikorteris kuni paar nädalat kui see parasjagu broneeritud ei ole. Me olime sellest ideest väga huvitatud ja õnneks oli korter vaba meile sobivatel kuupäevadel! Usinamad jälgijad juba teavad, et see polnud meie esimene kord Noosas. Me läksime sinna juba neljandat korda. Seni oleme iga kord käinud seal nädalavahetusel aga nüüd olime esimest korda seal ka tööpäevadel. Väga mõnus oli näha Noosat rahulikuna ja ilma liiklusummikuteta. Olime seal seekord tervelt kümme päeva.

Enda arvates oleme Noosas veetnud nii palju aega ja teinud nii mõndagi põnevat, seega panime kokku väikese listi meeldejäävamatest tegevustest ja kohtadest Noosas ja selle ümbruses:

• Noosa National Park – Rahvuspargis jalutamine on kindlasti kõige populaarsem nö vaatamisväärsus Noosas. Pargis on erineva pikkusega radasid, kuid kõige populaarsem on mööda rannikut kulgev tee, kuhu on tehtud erinevad vaateplatvormid. Ookeanis on võimalik näha delfiine, vahest ka kilpkonnasid ning õigel hooajal ka vaalasid. Meie oleme seni ainult delfiine näinud. Väidetavalt elavad rahvuspargis ka koaalad, aga meie pole neid siiamaani kohanud vaatamata väsimatule otsimisele. Pargis on mitmeid lahesopikesi, milles igaühes on omanäoline rannake. Meie lemmik neist on Granite Bay.
  • Hastings Street – Kohe pearanna kõrval asuv tänav pakatab butiikpoodidest, restoranidest ja kallitest hotellidest. Kindlasti väärt uudistamist. Meie käisime ühel õhtul söömas Zackhary’s Gourmet Pizza Baris. Kuigi hinnad olid üsna krõbedad, siis toidu ja jookide kvaliteet vastas ka sellele ja meie jäime väga rahule.
  • Noosa River – Läbi Noosa voolab jõgi, mille ääres on korralik tee, kus saab nii jalutada, jalgrattaga sõita kui ka rulatada. Huvi korral on võimalik laenutada ka SUP laud, jett või mootorpaat, millega jõge iseennast avastama minna. Meie laenutasime väikese paadi kolmeks tunniks ja jäime enam-vähem rahule. Väga palju on näha ja ringi sõita, kuid meil ei vedanud ilmaga. Väga ei soovita paadiga jõele minna tugeva tuulega – väga raske on paati kontrollida ja sõitu nautida.
  • Betty’s Burgers – Noosa populaarseim burgerikohvik. Antud kohvik sai alguse just Noosast, kuid aastatega on see nii populaarseks saanud, et nad on laienenud üle Austraalia. Sa ei ole Noosas käinud kui sa pole Betty’s Burgersist burksi võtnud! Ükskõik missuguse burgeri sa ka ei võtaks, kõik maitsevad imehästi. Eriti peale lainetes möllamist või rahvuspargis jalutamist.
  • Noosa Farmers Market + Eumundi Markets – Iga pühapäev koguneb Noosa jalgpalliovaali juurde kirev seltskond kauplejaid väikeste turulettidega, mis on täis head ja paremat. Põhirõhk on värskel toodangul nagu juurviljad ja puuviljad. Aga sealt saab ka mahetoodangut, käsitöö tooteid, ilutooteid ja sooja toitu. Pärast turu peal uudistamist on ka võimalus teha jalutuskäik lähedal asuvas Weyba Mangrove boardwalk’i rajal, mis võtab kõigest 15 minutit. Meie nägime just seal rajal esimest suurt metsikut madu. Magas raja kõrval puu otsas. Kui Noosa turg jääb liiga väikeseks või väheseks, siis iga kolmapäev ja laupäev toimub Noosa lähedal asuvas Eumundi linnakeses Austraalia idakalda suurim turg, mis on ka kindlasti väärt uudistamist.
  • TreeTop Challenge Sunshine Coast – Noosast umbes 40-minutilise autosõidu kaugusel asub seikluspark, mille leiab üles suure ananassi juurest. Kokku on seal kuus rada – kaks algajatele, kaks edasijõudnumatele, üks raske (must) ja üks väga raske (must teemant). Kuna meile väga meeldib aktiivne puhkus, siis see on täpselt meie stiilis vaatamisväärsus ja meie jäime oma kogemusega väga rahule. Erki tegi läbi kõik rajad, minul jäi must teemant tegemata, sest mu käed on tsipa liiga nõrgad ning antud rada nõudis väga palju tugevust just kätes ja ülakehas.
  • Glass House Mountains National Park – Väga huvitavate mägedega rahvuspark, kus saab harrastada nii mägironimist kui ka niisama matkamist. Meie emotsioonidest pikemalt saad lugeda siit . Kokku on pargis kolmteist mäetippu, millest meie vallutasime kaks, niiet avastamist veel jätkub.
  • Mount Coolum – Mõnus paaritunnine matkarada Sunshine Coasti ja Noosa vahel. Mäe tipust avaneb hea vaade ookeanile ja väikestele ning suurematele ümberkaudsetele asulatele. Rada on kindlasti lihtsam kui Klaasmaja Mägede rahvuspargis olevad rajad.

Meie jaoks on Noosa täpselt selline koht, kus tahaksime kunagi pikemalt elada ja töötada. Parajalt pisike, kuid kõik on käe-jala juures olemas. Hästi äge õhkkond ja feeling. Meile meeldiks viljeleda sellist coastal lifestyle’i. Ookean, rannad, ujumine, surfamine, head kohvikud-restoranid ning huvitav loodus. Mida siis veel elult tahta? Wondersellid annavad Noosale 10/10 reisisoovituse!